شنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۹

تور عکاسی - دزفول

سلام به دوستان
مدتی پیش با پیشنهاد دوستان و البته خودم تصمیم گرفتیم یک تور عکاسی در دزفول را بیندازیم. این در حالی بود که من و تعداد محدودی از دوستان علاقه مند  ،بارهای متمادی اقدام به انجام عکاسی در محل هایی از دزفول می کردیم که به قطع، اسم تور را نمی توان بر آنها نهاد.
انگیزه من از انجام این مهم به عنوان یک علاقه مند به عکاسی و شاید بتوان گفت عکاس آماتور (که امیدوارم لایق این عنوان باشم) ایجاد شور وانگیزه عکاسی در همشهری ها و دوستان عزیز بود. میدانید که شهر عزیز ما جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که مهجور مانده، ومشکلات فراوانی دارد که ازچشم مسئولان و دولتمردان مخفی است . اگر چه نمی شود از جنبه هنری و زیبا شناختی عکاسی بسادگی گذشت، اما این دو مهم می تواند انگیزه مناسبی برای بسیاری از دوستان باشد.

چرا تور عکاسی؟
شاید سوال پیش بیاید که چرا تور ؟ مگر نمیشود هرکس برای خودش عکس بگیرد و منتشر کند .... بله به طور قطع می شود اما هدف از تور و دور هم بودن:  آشنایی دوستان باهم ،آموختن فن عکاسی و تجربه اندوزی از یکدیگر و همچنین لذت عکاسی دست جمعی که جز در عمل شناخت این لذت ممکن نیست.

من عکاسی بلد نیستم ؟ میشود بیایم؟
سوال بسیاری از دوستان... باید بگویم که من هم عکاسی را کامل نمی دانم.من هم در حال یادگیری هستم ...اینجا بیشتر علاقه مهم است نه دانستن فن عکاسی.

من تجهیزات مناسب عکاسی ندارم...دوربین بخرم؟
برای شروع خیر. البته کمتر خانه ای پیدا می شود که در آن  دوربین عکاسی موجود نباشد. [چه آنالوگ چه دیجیتال] ...اما خانه ای را نمیتوان یافت که در آن تلفن همراه فاقد دوربین نباشد. برای شروع همین کافی است . عکاسی با موبایل هیچ عیبی ندارد . چه بسا کسی که با موبایل عکس می گیرد ، به مراتب اصول ترکیب بندی و زیبایی شناختی هنر عکاسی را بهتر ازصاحب دوربین حرفه ای بشناسد و رعایت کند . همانگونه که ظریفی می گفت :   "خودنویس خوب ما را به یک نویسنده تبدیل نمیکند."

در آخر ذکر چند نکته ضروریست:
1- دوستانی که قصد آمدن به تور را دارند . ارجح است که با هماهنگی این کار انجام بدهند تا آمار دقیق ،امکان برگزاری مناسب تور را فراهم کند.
2-بطور معمول این برنامه ها نیاز به مجوز اداره محترم ارشاد دارد که البته به شخصه من پی گیر این موضوع خواهم بود. اما در نظر داشته باشید این کار بسیار زمان بر و پر از کاغذ بازیست بطوری که به احتمال فراوان باید از خیرش گذشت. بنابراین برای اینکه مشکلی برای دوستان پیش نه آید . لازم و بایسته است تمامی عزیزان قبل از آمدن به تور خانواده های خود را در جریان گذاشته تا خدایی نکرده مشکلی پیش نه آید.
3- خانم های محترمی که قصد شرکت در تور را دارند در صورت صلاح دید با یک نفر همراه بیایند .
4-پوشیدن لباس و کفش راحت فراموش نشود.
5-توجه داشته باشید تمام مسئولیت های ناشی از برگزاری تور به عهده شرکت کننده است.  پس دوستان باید یا سن قانونی را پشت سر گذاشته باشند یا همراه با ولی قانوی خود در تور شرکت کنند.

مکان و زمان برگزاری تور، ترجیحا با نظرات دوستان  تایین می شود.

هر سوال ، نظر و پیشنهاد را یا در قسمت نظرات همین پست یا با ایمیل : k.partow@facebook.com  در میان بگذارید.


1 نظر:

Anonymous kachal گفت...

آقا منم بیام ؟؟

۷:۱۰ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی